Verlies, Diefstal of Beschadiging
elektronische identiteitskaart

Wat te doen bij verlies of diefstal van uw identiteitskaart?

Tijdens de openingsuren kunt u terecht bij dienst burgerzaken of bij het dichtstbijzijnde politiekantoor.

Buiten de diensturen is een externe helpdesk, 24u op 24, 7 dagen of 7 bereikbaar. Zo kunt u ieder ogenblik vragen uw kaart te schorsen zodat niemand anders er gebruik van kan maken.

Wat te doen als de identiteitskaart wordt teruggevonden?

Binnen de 7 dagen na aangifte verlies;
* breng onmiddellijk de dienst burgerzaken op de hoogte;
* de elektronische functie van de identiteitskaart zal dan opnieuw geactiveerd
   worden.

Later dan 7 dagen na aangifte verlies:
* is de elektronische functie definitief en onherroepelijk uitgeschakeld;
* dient u een nieuwe identiteitskaart aan te vragen op de dienst burgerzaken.

contact

Carina Geradon - 011 88 04 91
Carine Conard - 011 88 04 90
Rebecca Uyttersprot - 011 88 04 75
bevolking@gingelom.be

Openingsuren

Helpdesk identeitskaarten

Tel.: 00800 2123 2123 
Tel.: 0032 2 518 2123 (buitenland)
Url - website:
https://www.docstop.be/DocStop/