Attesten bevolking
Er bestaan verschillende uittreksels uit het bevolkingsregister, oa:
- Attest van Belgische nationaliteit.
- Attest van gezinssamenstelling.
- Attest van hoofdverblijfplaats (eventueel met historiek).
- Attest van leven.
- Attest van wettelijke samenwoning.
- Attest van wijze van begraving (laatste wilsbeschikking).
- …
Voorwaarden
Wie kan een attest aanvragen?
- Jijzelf.
- Je wettelijke vertegenwoordiger (bv. ouder of voogd) of een bijzonder gemachtigde (advocaat, notaris, …).
- Derden (een persoon of een publieke of private instelling):
- Alleen als de afgifte van de documenten door de wet is voorgeschreven of toegestaan.
- Aanvraag moet schriftelijk gebeuren.
- Vermeld de wettelijke bepalingen waarop de aanvraag is gesteund.
Procedure
Je kan attesten online aanvragen als je beschikt over een elektronische identiteitskaart (eID) via 'Mijn dossier'.
Attesten kunnen ook steeds aangevraagd worden via mail: burgerzaken@gingelom.be. In de meeste gevallen kan dit elektronisch verstuurd worden.
Indien bovenvermelde opties niet lukken, kan dit persoonlijk aangevraagd worden bij de dienst burgerzaken. Opgelet! Wij werken enkel op afspraak!
Meebrengen
Bedrag
Gratis
Contactinformatie
Dienst Burgerzaken
Gemeentehuis
Sint-Pieterstraat 1
3890 GingelomOpeningsuren
- Vandaag open van 08:00 tot 12:00
- Morgen open van 08:00 tot 12:00, van 13:00 tot 15:00